14.01.2025
Нещодавно опублікований звіт Automotive Color Report від BASF Coatings заглиблюється в останні тенденції кольору в автомобільній промисловості, досліджуючи переваги на глобальному та регіональному рівнях. Оскільки смаки споживачів продовжують розвиватися, колір залишається вирішальним фактором у дизайні транспортних засобів, впливаючи на рішення про покупку і формуючи ідентичність бренду. Розподіл кольорів, про який йдеться у звіті, був розрахований BASF Coatings на основі наявної інформації про світове виробництво транспортних засобів та нанесення фарб на легкові автомобілі.
У звіті підкреслюється помітне зростання популярності ахроматичних кольорів у регіоні EMEA, яке зросло з 72% у 2021 році до майже 80% у 2024 році. Це підкреслює зростаючу привабливість нейтральних тонів. Білий залишається найпопулярнішим кольором, за ним слідує сірий. Особливий інтерес викликає значне зростання популярності бежевого кольору, який майже подвоїв свою частку на ринку. За словами Марка Гутьяра (Mark Gutjahr), керівника відділу дизайну автомобільних кольорів BASF, «бежевий і нейтральні кольори викликають відчуття спокою та витонченості, відображаючи прагнення до стабільності у швидкоплинному світі. Вони дозволяють споживачам виражати свою індивідуальність, забезпечуючи при цьому позачасову елегантність автомобільного дизайну.
В Америці сірий є одним з найбільш універсальних і привабливих кольорів. Завдяки широкому спектру відтінків, від холодних металіків до теплих, землистих відтінків, сірий пропонує глибину і витонченість, які можуть бути напрочуд яскравими. Цьогорічний розподіл кольорів демонструє вражаючий зсув у бік сірих тонів, які зараз займають майже 20% загальної частки ринку. У порівнянні з 2023 роком частка чорного кольору впала на 2 відсоткові пункти, тоді як білі автомобілі зазнали ще більш значного падіння - на 5 відсоткових пунктів. «Сірий колір переосмислює автомобільний стиль, набуваючи популярності завдяки своїй універсальній вишуканості, оскільки вподобання відходять від традиційних білого та чорного кольорів», - зазначила Вікторія Фісладж (Victoria Fislage), старший менеджер з дизайну BASF Coatings.
В Азійсько-Тихоокеанському регіоні домінує чорний колір, жовтий розквітає: ахроматичні кольори залишаються найкращим вибором для 83% споживачів, причому чорний колір набрав 2 відсоткові пункти популярності, зміцнивши свою асоціацію з елегантністю. На противагу цьому, популярність білого кольору знизилася більш ніж на 2 пункти. Тим часом хроматичні кольори, зокрема жовтий, зростають, причому лідирують більш м'які тони, такі як пастельний і сіро-жовтий. Ці відтінки перегукуються з темами гармонії та сталості ШІ-людини, особливо в дизайні електромобілів. Вони відображають перехід до гармонійних, оптимістичних кольорових палітр. «Земляний і пастельний жовтий відображають сучасні цінності - функціональність, стійкість і співіснування з природою», - каже Чіхару Мацухара (Chiharu Matsuhara), керівник відділу Automotive Color Design в Азійсько-Тихоокеанському регіоні.
Glasurit® має найбільшу базу даних кольорів в галузі, і тепер, завдяки Refinity®, найновіші автомобільні кольори доступні в режимі реального часу для користувачів Refinity®.
Повний звіт можна прочитати: тут